Informácie
Obsah programu
1. Komunikácia a vedenie ľudí – efektívny vedúci tímu VS:101 – dvojdňový kurz
1. deň: Manažérska komunikácia
- Typológia osobností, sebadiagnostika – poznanie svojich silných stránok
- Agresivita, pasivita – submisivita
- Manipulačné techniky – manipulačné taktiky
- Asertivita, asertívne kontramanipulačné techniky
- Využitie neverbálnej komunikácie v praxi
- Riešenie situácií z praxe účastníkov, cvičenia
2. deň: Vedenie ľudí
- Príkaz – cvičenie, asertívneho uloženia – prikázania úloh (cvičenia)
- Presvedčovanie – oznámenie rozhodnutia (cvičenie)
- Zapojenie – techniky zapojenia pracovníka do riešenia problému, jeho zainteresovanie – možnosti motivácie
- Podnecovanie – koučovanie, techniky vedenia k samostatnosti (cvičenia)
- Delegovanie – (cvičenia)
Riešenie prípadových štúdií, riešenie prípadov z praxe
Lektorka: Adela Makovinská
2. Diplomatický protokol, biznis protokol, spoločenská etiketa v praxi VS:102 – jednodňový kurz s osvedčením.
Vhodné aj ako nadstavba kurzu „Manažér“. Spoločný pracovný obed s nácvikom stolovania.
- Diplomatický protokol – základy. ( Poradie, prednosti, zásady)
- Biznis protokol – súlad a rozdiel s diplomatickým protokolom
- Spoločenská etiketa v praxi, formality
- Prijímanie návštevy, prijímanie hostí (postup, zásady)
- Pozdravy, predstavovanie, oslovovanie, podanie ruky
- Vizitky, pozvánky, dary, výber – podávanie
- Spoločenské podujatia, druhy, zásady, organizácia
- Pracovný obed, večera – rokovací obed – praktická ukážka stolovania, hlavné zásady
- Osobný imidž, reprezentácia osoby, firmy
- Oblečenie pre pánov a dámy na pracovné a spoločenské stretnutia.
Lektorka: Adela Makovinská
3. Konflikt nie je problém – ako komunikovať v záťažovej situácií VS:103 – dvojdňový kurz,
určený všetkým, ktorí chcú získať lepšie komunikačné zručnosti pre záťažové situácie
1. deň: Sebapoznanie, prečo takto reagujem
2. deň: Konflikt, asertivita a praktické cvičenia
I. Komunikácia, sebapoznanie
- Typológia osobnosti a komunikácia
- Prenos informácií, chyby komunikácie
- Typy komunikácie
- Neverbálna komunikácia, diagnostikovanie
- Štýly komunikácie
- Konflikt – spor
- Manipulácia v komunikácii
II. Konflikt, asertivita, asertívne riešenie konfliktu
- Asertívne techniky – kontramanipulácie
- Konflikt a asertivita
- Cvičenia asertívneho zvládania problémových z prípadov z praxe
- Spätná väzba – odstraňovanie chýb
- Komunikačné hry a cvičenia – budú zaradené počas celého kurzu podľa jednotlivých tém
Lektorka: Adela Makovinská
Absolventka UK Bratislava – odbor:
– Pedagogická psychológia (1978)
– Špeciálna pedagogika ( 1983)
– Európsky manažment (1998)
Pracovala ako učiteľka, riaditeľka školy, riaditeľka odboru Ministerstva školstva SR. Viac ako 20 rokov popri zamestnaní pracovala ako poradca pre diplomatický protokol, biznis protokol a spoločenskú etiketu.
Absolvovala niekoľko sociálnych a trénerských manažérskych výcvikov. Od roku 1995 sa venuje lektorovaniu v oblasti komunikačných zručností, manažérskych zručností a protokolu. Špecializuje sa na poradenstvo v oblasti riešenia konfliktných situácií, vedenia ľudí a prezentačných zručností.
T.č. pôsobí v súkromnej vzdelávacej firme AMConsulting ako riaditeľka (11 rokov). Firma má 16 odborníkov pre vzdelávanie a poradenstvo.
Externe spolupracuje s firmami, verejnou a štátnou správou pri príprave významných akcií, rokovaní a zahraničných návštev.